torsdag 1 oktober 2009

GPS.

Med en GPS hittar man hem!

Jag har ett nytt förhållande, hon heter Alva, min fru vet om det så det är inget som ni behöver skvallra om.

Men det är bäst jag tar det från början, jag har vunnit en GPS på ett lotteri och det är en sak som jag inte trott att jag skulle få någon vettig användning av. Men den är kul och vid närmare aftertanke kanske den kommer till användning eftersom man blir lite gaggigare för varje dag. I samband med mitt jobb så åkte jag runt hela stan som en "skållad råtta" och då behövde jag bara höra en adress så startade den på den tiden inbyggda GPS-en i mitt huvud, då såg jag direkt hur jag skulle köra för att komma rätt. Nu är det inte riktigt så, en del adresser som jag ser eller hör får jag fundera på om dom överhuvudtaget finns.

Där kommer Alva in, hon kallas så i GPS-en och är den röst som berättar när jag ska svänga och hur långt jag har kvar innan jag är framme.Tyvärr har jag nog förargat Alva lite grand, jag provkörde GPS-en ut till kolonilotten och det gick bra men när jag skulle hem strulade det till sig, i efterhand har jag kommit på att jag programmerat lite felaktig hemadress och det var då Alva och jag hade vår första kris. Det gick bra tills vi(med vi menar jag Alva och mig) nästan var hemma, eftersom jag fortfarande hittar hem så lydde jag inte Alva, jag tar det lite kort: Alva sa: " Kör rakt fram trehundra meter", jag svängde höger, Alva sa: "Gör en laglig u-sväng" , jag svängde vänster, eftersom det bara var en halv u-sväng så sa Alva: "Vid nästa korsning sväng vänster", jag tyckte jag hörde en viss irritaion i rösten men struntade i det och svängde höger in till garaget, det var då hon surnade till och blev knäpptyst vilket i och för sig kan betyda att hon tappade kontakten med sateliten när jag kom in i garaget.

I morgon ska vi ut på en lite längre resa så då får jag se om hon är långsint.

Hans, som helgarderat hemresan.






Inga kommentarer: