lördag 24 oktober 2009

Vreden växer!

Folksam skor sig på pensionärer.

Jag förmodar att det är fler än jag som fått brev från Folksam där dom helt sonika meddelar att i den grupplivförsäkring som jag betalat in premie på i en massa år för att dom enligt avtal skulle betala ut en summa på trettioen tusen åttahundra kronor den dag jag lämnar detta liv för att jag ska få en hyfsad begravning, dom nu enväldigt beslutat att sänka detta belopp till arton tusen. Det är klart att jag och fyrahundratjugo tusen andra tidigare glada pensionärer blir förbannade, lessna eller upprörda beroende på läggning. Som lök på laxen ska dom höja månadsavgiften också.

Jag för min del bryr mig inte så mycket om vad dom gör med mig sedan jag dött, jag tror man blir mindre känslig som avliden men jag tycker ändå det är fel att Folksam ska stjäla mina pengar. Jag har läst att Folksam tjänat 18,6 miljarder på sina försäkringar i år! Dessutom har jag räknat ut att dom tjänar 55 miljoner på att sänka pensionärernas ersättning vilket dom antagligen haft i tankarna när dom slutar brevet med: "Du är en värdefull kund för oss...".

Jag måste sluta nu innan jag får en hjärtattack på grund av ilska, i och för sig har förändringen inte trätt i kraft än så då skulle dom få punga ut med trettioett tusen åttahundra kronor till mina efterlevande så då har jag dragit Folksam vid näsan.

Ett gott råd till alla, inte bara pensionärer, tro inte på Folksam när dom försöker övertala dig att ta en försäkring, dom ljuger bara för att sko sig själva.

För övrigt har vi sett snö för första gången i dag denna höst, visserligen bara ett par millimeter men det var vitt i morse när jag tittade ut, men nu är den borta.

Hans, som ställer tillbaka klockan i natt.

Inga kommentarer: