måndag 28 september 2009

Höstfoton.

Hösten är färgrik.

Stefan och jag var på fotopromenad i går, det är en återkommande företeelser vår och höst, i ärlighatens namn så är det inte jag som kommer på det, kanske första gången för några år sedan men sedan är det Stefan som påminner om det varje år och i går var det dags. För honom var det en liten extra sporre nu eftersom jag talade om att det var en tidning som utlyst en tävling om vem som tog bästa höstbilden och om vi lyckades bra med fotograferingen så skulle vi skicka in var sitt foto, om inte annat kunde vi ha en inbördes tävling bara han och jag och eftersom han är mycket tävlingsinriktad så tände det honom till hundra procent.

Det blev en promenad på ett par timmar, förbi Norra Hamn, runt Gultzaudden, förbi landshövdingens lilla stuga, under Bergnäsbron, till Södra Hamn och hem. Under den tiden tog vi så där en sjuttio kort var sedan var det in i datorn och kolla fram och tillbaka några gånger till dess att vi enats om vad vi skulle skicka in till tävlingen (det blev inget av dom jag visar här) så nu är det bara att vänta på priset, i ärlighetens namn har jag inte så stora förväntningar, det brukar vara tusentals foton på alla fototävlingar i tidningar men vi fick ju en hälsosam promenad och hade rätt så kul förmiddag.

På kvällen tog vi med min fru och gick på bio, vi såg "Flickan som lekte med elden" och den tyckte jag var bra, jag har läst böckerna så det är ju inte lika spännande men å andra sidan så är det lättare att hänga med i handlingen som är rätt så komprimerad jämfört med boken, men det slår mig just att det hade man inte en aning om utifall man inte läst boken. En bra dag tyckte i alla fall jag och Stefan, men jag tror Inga var rätt så nöjd också.

Vinjetten till bloggen blev jag inspirerad att byta av min dotter, inte för att hon har påverkat mig annat än genom att själv smälla in en ny som jag tyckte var så bra. Nu har inte jag samma underlag till fotoobjekt så jag kan inte tävla med henne men det är inte heller min ambition.

Hans, i väntan på prissumman.




1 kommentar:

Zoqswer sa...

Men ta ett kort på mamma och lägg in! Det skulle hon säkert gilla! ;)

Jag blev å andra sidan inspirerad av dig nu... får ta en stund någon dag och gå på fotopromenad. Är bara Nelly mätt och nöjd så hänger hon säkert gärna med!

Nu skriker hon... så idag blir det knappast.
Kram
Elisabeth (inloggad som Max såg jag just...)