tisdag 1 september 2009

Svarta vinbär.

En del av vinbärskörden.

För undvikande av missförstånd så är detta cirka en promille av skörden på vår enda vinbärsbuske på kolonilotten, och i går skördade vi hela. En del av bären åt vi som kvällsgodis, malda och lite sockrade, mycket gott och hälsosamt, man riktigt kände hur vitaminerna spred ut sig i hela kroppen från stortåna upp till knoppen. Lade någon märke till att jag från och med nu kan sätta "diktare" på mitt CV.

För övrigt har vi ett fantastiskt bra sommarväder, jag kallar det sommar därför att det är för tidigt med brittsommar, den ska vi se fram emot ett tag till.

Om det undgott någon så kan min fru och jag titulera oss "tv-kändisar" från och med Nordnytt i går kväll. Det var så att redan i mitten på juni var ett team från Nordnytt och gjorde ett reportage om kolonilottoområdet och dom råkade hamna hos oss. Naturligtvis har vi väntat på att få se vad som blev av det men nu gett upp och sagt att det blev inget vilket både kändes snopet och skönt, men helt plötsligt när vi satt och halvsov framför teven dök vi upp. Det är med skräckblandad förtjusning man ser sig själv i tv, hur ser man ut, vad kläcker man ur sig, har man gylfen öppen? Men det gick bra, mycket beroende på att det blir inte så mycket i tv även om dom filmar en dryg halvtimma.

Hans, känd från TV.


Inga kommentarer: