måndag 31 augusti 2009

Marknad.

Kolonilotten i dag.

I går var det marknad på Kolonilottoområdet, årets marknad var ändrad på det sättet att det var inte föreningen som sålde produkter där utan kolonilottoägarna som fick hyra bord och sälja egna produkter, det gick säkert bra eftersom det var mycket folk där, man kanske skullet önska att där funnits mer grönsaker och mindre loppisgrejer eftersom vi är där för att odla. Vi sålde inget av den enkla anledningen att vi äter upp det vi odlar och inte unnar det åt någon annan även om vi får betalt för det. Det är klart loppisgrejer har vi överflöd av och dom är vi inte rädda om men jag personligen tycker att om man ska ha marknad på ett kolonilottoområde så ska man sälja plantor och grönsaker, plus lite fika till besökarna.

Vi var där och kollade i alla fall men eftersom vi kom lite sent så var en del grejer slutsålda, bland annat köttsoppa, våfflor och kaffebröd ( det tycker jag man ska sälja). Jag köpte lite kaffebröd av en privat säljare och Inga köpte några rovor! Dom åt vi till tv-godis senare på kvällen. När vi var på väg till stugan efter marknadsbesöket träffade vi Ejlert och Eivor som följde med oss dit, efter ett tag kom Lena och Börje och hälsade på, efter några minuter dök Stefan upp så där gick mitt nyköpta kaffebröd med, men det var tur vi hade det annars skulle det blivit en slät kaffe.

Vädret var bra( på lördag regnade det hela dagen) och det är bra i dag också och här sitter jag och bloggar, nä slut för i dag och ut i naturen.

Hans, tillfälligt vid datorn.




Inga kommentarer: