torsdag 20 augusti 2009

Ögonkontakt.

Hej Mormor!


Äntligen! Vi har träffat Nelly live så att säga, denna för oss historiska händelse inträffade den sjuttonde augusti tjugohundranio.



Vi tar det från början, på grund av att min fru fyllde år den artonde beslutade vi (mest jag) att tillbringa födelsedagen i Stockholm. Vad Inga inte hade en aning om men däremot jag visste var att våra barn skulle överraska henne. Det började med att vi sedan vi anlänt till Stockholm gjorde vad vi alltid gör när vi kommer till vår kungliga huvudstad alltså gick direkt till Vetekatten för att fika, när Inga gick för att hämta kaffe ringde jag till vår dotter och sa "nu är vi här" och eftersom dom just då var alldeles i närheten hann vi bara ta första tuggan från ostfrallan innan dom stod där, Elisabeth med hela sin familj.Det blev lite känslor, men vad jag förstår på ett väldigt positivt sätt.



Nästa dag var det födelsedag, då kom först Ingas bror och syster med fam. sedan Elisabeth med fam. och så var det tid för nästa överraskning: Ulf, Pia och Stefan kom in på vårt hotellrum, jag tror inte min lilla fru trodde det var sant men det var det. Det blev lite trångt på rummet men stämningen var god så jag har uppfattat att hon tyckte det var en bra födelsedag.



Tillbaka till bilden ovan, det måste finnas genetiska vibbar mellan mormor och barnbarn eftersom ögonkontakten höll i sig ett bra tag, annars tycker jag att Nellys ögon irrar omkring rätt så mycket än, men hon fyllde ju en månad den tjugonde så man ska förstå att det är mycket hon inte sett än. Ingas blick däremot var stadigt placerad i hennes ansikte vilket jag förstår, hon är sötare i verkligheten än på bild. Nog är dom underverk.



Hans, tillbaka i vardagen.








Inga kommentarer: