måndag 3 augusti 2009

Luleåkalaset.

Bungy Jump.



Uppträdande av Luleå Bugg och Swing.

Ja så har vi drabbat Luleåkalaset som gick av stapeln i helgen som var, vi besökte kalaset på lördag, dagtid, det liksom känns inte som om vi skulle ha någonting att göra där på kvällen.

En anledning till att vi gick dit var att Luleå Bugg och Swing uppträdde eftersom vi båda tycker om deras dans, vi blev inte besvikna, man är verkligen glad sedan man sett en föreställning av det gänget, den dansglädje dom visar är bara det ett nöje i sig och dessutom dansar dom så bra. Ungdomarna är roligast att se, den yngsta var bara nio år och han är väl inte fullärd än men han var på gång, däremot dom lite äldre är fantastiska. Det fattas killar i föreningen men tyvärr har jag nog upptäckt buggen sextio år försent.

I övrigt tittade vi på Bungy Jump som jag också gärna skulle vilja testa men jag är rädd att jag tappar glasögonen när man kommer så att säga till slutet( på linan alltså) Och utan glasögon går man miste om utsikten så den upplevelsen är nog också passé.

Vi strövade runt ett tag och sedan åt vi på stan och drog i oss en starköl, det är man inte för gammal för! Sedan avslutade vi dagen på Kalaset med att titta på ett gäng som dansade breakdance, dom var väl så där men går inte upp mot buggarna.
I övrigt var Luleåkalaset för våran del som vanligt med en massa fulla ungdomar runt vårt kvarter som urinerade överallt och som slukläm på lördagnatten ett gäng ärthjärnor som under skrål och skratt rev upp alla blommor från balkonglådorna och kastade dom. Ja,ja man slipper ju vattna dom i alla fall.

Hans, något förb. för det.






2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Suck...man orkar knappt bli arg längre. Där spriten går in går vettet ut, stämmer alldeles ssärdeles bra på vissa.

Kram E.

Hansinga sa...

Ja det var tur att jag sålt mina skjutvapen både för dom och mig.
Kram pappa.