söndag 16 augusti 2009

Luleå Kommun.

Blomsterarrangemang på Köpmantorget.

Jag är verkligen imponerad av Luleås Kommuns parkförvaltning, Park och Natur, som placerar ut och underhåller alla fantastiska blomlådor runt om i Luleå. Blomlådorna finns inte bara i centrala stan utan i alla ytterområden också, en del av dom är bara vackra men dom flesta är fantastiskt vackra. Ett gott råd till alla som bor i trakten ta en promenad enbart för att titta på blommorna, ni kommer att bli imponerade, jag tror att många bara går förbi utan att notera hur fina dom är, så är det ju, man ser att där är blommor men inte mer, jag har nog själv gjort så tidigare men i sommar har jag verkligen upptäckt alla blommor vi har omkring oss, om det då betyder att dom är speciellt vackra i år eller att jag gott omkring halvsovande tidigare vet jag inte.

Nu är det inte bara blomlådor, det finns ju blomsterplanteringar överallt, titta bara på blommorna vid Flora Kulle, fantastiskt! Det finns även blommor i dom flesta rondeller utom Kulturhusrondellen förståss men den är vacker som den är, jag tycker den är stilren med gräs och "gången" tvärs över. Glöm alla förslag om hästar, segelbåtar, fyrar och gud vet vad som folk kommit med och ha den som den är.
Tack ni som jobbar i Park och Natur, ni gör ett fantastiskt jobb.

Hans, som gillar blommor.





1 kommentar:

Elisabeth sa...

Mycket fint...
Kram
E.