tisdag 21 februari 2012

ICA

ICA-butiken som försvann

Lavinfara.

Vår närbutik är försvuunen! Vi har en ICA-butik som vi ser från fönstret, eller såg, nu är den borta, skymd av snömassorna. Det har snöat på sistone, vi har snö så det räcker men det är det ingen idé att tjata om, vår herre bryr sig inte. Jag hörde en gång en historia om snöfall, det hade snöat en hel vecka, en gubbe var ute och skottade, efter ett tag tittade han upp mot himmlen och sa "det ska du veta att orkar du snöa så nog orkar jag skotta".

Jag tycker det var kaxigt gjort men jag tror att gubben hade dåliga odds, det var som nu, vår herre bryr sig inte, och det är klart det går ju inte att bry sig om alla då skulle det nog bli ett väldigt hattande. Tänk bara, före jul tjatade alla om att det var tråkigt att vi inte fick någon snö, nu kommer den, kanske lite sent men den kommer.

Jag bor nu mera i lägenhet så egentligen ska inte jag bry mig, jag har skottat så mycket snö innan jag flyttade in till stan så jag har gjort min plikt, det är skönt, nu behöver man inte gå ut om man inte vill så varför ska man bry sig. Det skulle vara för ICA i så fall, det är så nära mellan snöhögen och ICAs ingång så kommer det fyra eller fler samtidigt så får man ställa sig i kö för att komma in.

Vi har ju så nära så jag brukar skicka min fru till affären och hon är så tålig så hon klagar inte. Nog om detta, om två månader är all snö borta och vi får börja klippa gräset, det måste till och med jag göra så det blir jobbigare än snön. Snö är vackert, allt skräp översnöat, inga leriga skor, inget behov av att vattna gräsmattor och blombänkar, ingen möjlighet att sätta potatis som man i och med det slipper gräva opp, nä snö gör nytta.

Hans, som trivs inomhus.





Inga kommentarer: