lördag 4 februari 2012

Minus 34

Utsikt från Tutti-Fruttihusen.

Nu verkar det vara vinter, i dag minus 34 grader, det är tur man är född i Norrbotten då är det en temperatur som känns behaglig, naturligtvis i första hand för att jag har bestämt mig för att vara innomhus i dag. Nu när jag sitter och skriver detta har jag inte hunnit längre i påklädningsceremonin än att jag är iklädd ett par randiga kortkalsonger och en orandig svart T-shit, inte är det så kallt, tack gode gud för centralvärmen.

När man tittar ut ser man att det är kallt, i första hand för att de få människopr som går förbi ser ut som dom håller på frysa näsan av sig, i andra hand för att allt ser nedfryst ut, träden står med stela grenar utan att röra på sig, till och med snön ser kallare ut en sån här dag.

Nu har jag avhandlat kylan för i år, nu ska jag skriva om nåt viktigare, jag mår bra och har gått i ide, i första hand till dess att det blir femton grader varmare.

Det gick inte bra, jag var tillbaka till vädret direkt så jag tror att jag lägger av för i dag så ni slipper läsa mitt ostrukturerade svammel.

Hans, inte så spirituell för tillfället.

Inga kommentarer: