torsdag 23 februari 2012

Prinsessan.

Nu har vi fått en ny kvinnlig tronarvinge! Det började för nio månader sedan med att Prins Daniel.... och började i dag med att jag slog på teven och där stod en livslevande prins i rutan och berättade att han blivit pappa!

Det var väl i och för sig väntat, man skulle varit både blind och döv om man inte uppfattat att det inte bara var kålsoppa som gjort Viktoria lite rultig. Jag hoppas att ingen tar illa upp för att jag inte använder titeln på Vickan men jag har beslutat att sluta med titlar i den här bloggen, närmast för att den inte ska bli så lång.

Jag är inte någon hängiven rojalist men det är ju roligt att en ung fanilj med eller utan titel nedkommit med ett enligt uppgift välskapt flickebarn på 51 cm och att hela familjen mår bra.

En nackdel med nedkomsten är att det tjatas till förbannelse om det hela, man kan inte lyssna på radio eller tv utan att det tjatas om en nyfödd unge på drygt tre kilo, lite tjatigt är det redan men innan man är hundra år och flickstackarn är vuxen, vad både hon och jag ska vara less på all uppståndelse. 

Nu är det färdigskrivet om det hela för min del. I dag ska vi på pro-möte, vi går dit mest för att få uppleva att vi inte är äldst i världen än. Jag fick en idé, tänk om jag skulle föreslå att vi anordnar russindisco dagen till ära! Nä nu flippade jag ur igen, jag skulle ju inte skriva mer om  den nyfödda, och nu är jag där.

Tänk om jag är mer påverkad av händelsen än jag tror, nä så är det inte, möjligen hjärntvättad för att jag låtit teven stå på till alldeles nyss, nu är den tyst och jag kan tänka själv igen.

Hans, som kanske i själ och hjärta är ultrarojalist!


Inga kommentarer: