torsdag 16 februari 2012

Lovet slut.

En snorgubbe

Tiden går fort när man har roligt, i går åkte vårt barnbarn hem till södra Sverige igen. Vi har haft i förhållande till vårt vanliga lugna för att inte säga stillastående liv en intensiv vecka som avslutades på tisdag med fyra timmar på Teknikens Hus. Jag vill påstå att för min del hade det nog räckt med halva tiden medan Alex (vårt barnbarn heter så) enligt honom själv nyss kommit dit och kunde tänka sig ett par timmar till. Nu tror jag inte riktigt på det eftersom övertalningsförsöket att stanna ett tag till var lite lamt.

Jag har läst att Teknikens Hus lider brist på pengar vilket förmodligen är anledningen till att det enligt mitt tycke börjar bli lite risigt, inga som helst nyheter (jag har varit där många gånger) och en del grejer som var trasiga och av den anledningen inte gick att använda över huvud taget. Det är synd, när det var nytt och fräscht var det betydligt trevligare.

Jag förstår inte vitsen med att låta det förfalla, om det verkligen är på grund av brist på pengar så måste det ju fixas på något sätt. Jag fick för mig att det fanns ett visst mått av trötthet hos en del av personalen också, dom kanske har för lite leksinne kvar.

Nu märkte jag inte att Alex hade synpunkter på utrustningen, han tyckte att det var kul hela tiden, det kanske är jag som har för lite leksinne kvar så när jag tröttnat på leken blev jag kritisk i stället för glad.

Vi har åkt skidor under veckan också, det tyckte jag var jobbigt, kan det vara så att jag är otränad? Inte bara, snön är ju så fjunig i år så man sjunker ända ned till gräsrötterna, dessutom vem tror ni fick spåra hela tiden? Jag tror att det dessutom är försent att börja träna för Vasaloppet, och då menar jag inte för i år utan för alltid. På skidorna är jag nog slut som artist, när jag tänker efter så är det nog tio år sedan jag sist plockade ut skidorna från vindsförrådet!

Det var en upptäckt som var lika överraskande som när jag för så där en tre år sedan dammade av skridskorna och drog ut på isvägen för att åka som i fornstora dagar, det gick inte bra det heller.

Hans som går från klarhet till klarhet. 



Inga kommentarer: