söndag 12 februari 2012

Sportlov.

Rutschkana i Stadsparken.

Nu har vi sportlov! Ja inte vi, men ett av våra barnbarn från Borås har sportlov och till vår glädje har han beslutat tillbringa det hos oss. Det blir lite liv och rörelse som vi inte är vana vid, men det är nog hälsosamt, jag tycker att vi piggnar till i alla fall under förmiddagen, sedan när det är dags att sova så är vi dödströtta och somnar i samma stund som huvudet hamnar på kudden.

Det blir mycket ovana aktiviteter, i dag ska vi till kolonilotten, det är väl inte så ovant, det händer då och då, men nu ska vi ta med oss skidorna och enligt vår gästs planer ska vi åka i den rätt så höga och branta backe som finns på kolonilottoområdet. Han har redan varnat mig att jag inte ska klättra så högt upp i backen så nedfärden blir för hög eftersom jag då kan ramla och göra mig illa, han har aldrig sett mig åka skidor!

Kanske han förstår att jag mest lever på gamla meriter och av den anledningen kanske överskattar mina färdigheter, dessutom kan det bli ett större och klumpigare fall om jag står på öronen än om han med sin låga höjd över havet ramlar omkull. Nå vi vet snart. Rapport kommer senare om jag inte bryter armarna.

Nu ska jag hämta skidorna på vinden, dom blir nog överraskade när dom får komma ut i snön.

Hans, som snart vet hur det går.

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Härligt att ni håller honom sysselsatt! Och han er!!
Kram E.