lördag 22 september 2012

I dimma dold.

Från köksfönstret.
 
 
I kväll är sikten nedsatt, allt är dimmigt av en dimma som sänkt sig över Luleå med omnejd, hur stor omnejd har jag ingen aning om eftersom jag inte ens varit ut i kväll sedan dimman la sina slöjor över stan.
 
Vi har varit ut till kolonilotten i dag, jag har agerat som väderspåman och sagt att i kväll blir det frost, därför förberedde vi det scenariet, bar in växter som vi var rädd om i stugan, plockade hem det sista av grönsaker som vi tänkt äta upp så vi skulle slippa äta frusna blad. Inte blir det frost när det är dimma! Jag är numera avsatt som väderspåman i vår familj. Men vänta får ni se jag kommer att få rätt inom en inte allt för avlägsen framtid.
 
Har nyheterna på i bakgrunden, man pratar just om datorer, det är en massa siffror om hur många datorer som finns, vad dom används till o.s.v., om det är som dom säger så är visst dom flesta använda till spel, vad min dator ska känna sig utanför, jag har knappt provat spela på den, ja provat har jag men absolut inte fastnat för spelandet. Jag tycker datorn ska användas till seriösare saker än spel, nä jag försöker bara göra mig märkvärdig, jag kan inga spel, jag vet inte hur man gör, och jag har inte blivit intresserad de få gånger jag provat.
 
Nu ska jag ut på stan och försvinna in i dimman, får se om jag får någon Londonkänsla. Bara jag inte möter Jack the ripper. Bäst se tv i stället.
 
Hans, fascinerad av dimma.

Inga kommentarer: