tisdag 25 september 2012

Kolonilotten.

Blommor på "lotten".
 
I dag har jag klippt gräset på kolonilotten för sista gången i år, bilden däremot är inte dagsfärsk, jag hade inte planerat att jag skulle blogga om kolonilotten i dag annars hade jag fotat när jag var där. Det var bara att börja söka i mitt oöverskådliga bildarkiv, oöverskådligt, dels för att jag tagit otroligt många foton på kolonilotten under årens lopp, dels för att jag inte har någon ordning på mina foton. 
 
En gång i tiden var det meningen att jag skulle ha ett fotoarkiv med ordning och reda men jag kunde inte riktigt komma på hur jag skulle lägga upp det och plötsligt var det försent, det gick inte att få någon ordning på röran som jag lyckats åstadskomma.
 
Nu kom jag visst ifrån ämnet. Jag började söka efter ett foto med kolonistugan och det hittade jag snabbt, som bonus hittade jag en bild där jag själv var med, längst ner i högra hörnat, det är inte hela jag, så kort och satt är jag inte.
 
Det tog väl en timma att klippa gräsmattan, men då var jag väldigt noggrann, jag vill att den ska vara snygg under snön som vi nog snart får räkna med kommer ned och ska ligga kvar sex-sju månader.
 
Nu var det inte sista gången vi kommer att vara där i år, vi brukar åka dit någon gång då och då hela vintern för att kolla läget, snart får man börja pulsa i snö upp till öronen, men det brukar gå det också, (än så länge är det bäst lägga till, man blir ju inte yngre.)
 
Hans, med "invintrad" kolonilott.
 


Inga kommentarer: