torsdag 20 september 2012

Vinterförberedelser.

(Klicka på bilden.)
Påpälsat.
 
Nu har det varit stickparty i Museumparken! Jag förstår att man ömmar för träden, det är ju snart vinter. Jag tycker det är ett bra initiativ, eftersom jag mer än en gång tyckt synd om träden när jag gått mina motionspromenader i trettio graders kyla, man ser ju att dom fryser, det är mer än ett träd som jag sett "hurvas" när det står där helt naket i naturen.
 
Nu är det bara stammarna längst ned som "stickats in" men man kanske väntar på att löven ska ramla av innan man fortsätter. Hur som helst det är roligt att det finns människor som har ett stort hjärta som klappar för träd.
 
Tidpunkten för instickningen är väl vald eftersom hösten nu knaprar i sig sommaren bit för bit. Många säger "var tog den här sommaren vägen" dom tycker att dom inte hunnit uppleva den, ett gott råd: sov mindre, det är ljust hela sommaren det är bara att vara uppe dygnet runt, nog tror jag att det då skulle kännas skönt med höst.
 
Hans, som ska gå stickkurs till nästa sommar.

Inga kommentarer: