fredag 9 november 2012

Snorigt.

Dagens bloggare.
 
Så ser en före detta frisk, stor, stark drygt medelålders man ut efter att förkylningen slagit till. Det är länge sedan sist men för fem dagar sedan slog bacillerna eller vad det nu är till, jag tog det hela med en klackspark, min fru började snora två dagar före mig, så det är nog hon som smittat ned mig, hon är inte frisk än så jag får nog gå så här den kommande helgen.
 
Om någon funderar vad det är som sticker ut från min näsa så är det en bromskloss av vadd, om jag inte har den så rinner det snor hela tiden, äckligt va?
 
Lite goda råd för att inte råka ut för det här, gå inte ut där det finns människor, skicka din fru till affären om du behöver något, när hon kommer tillbaka öppnar du dörren på glänt och låter henne ställa in kassarna, sedan snabbt igen med dörren och lås den, sedan går du så långt från ytterdörren som möjligt så du inte hör hur hon skriker. Du måste släppa in henne när hon är smittfri om du fortfarande älskar henne. Ett sätt att samla poäng till dess hon kommer in är att när hon somnat i trapphuset smyger du ut och lägger en kudde under hennes huvud.
 
Hans, som ångrar att jag inte slutade kyssa min fru godnatt när hon blev förkyld.

Inga kommentarer: