måndag 12 november 2012

Syndafloden.

Gatan är snart en fors.
 
Kan det vara så att vår herre bestämt sig för att nu får det vara nog, har han skickat syndafloden på oss? Det bara regnar ju hela tiden, tur att jag är sjuk så att jag i alla fall inte planerat någon utomhusaktivitet. Jag vill inte bli blöt!
 
Det känns skönt när man ser regnvattnet forsa förbi utanför köksfönstret, men det är kortsiktigt tänkt. Vi har ju lite lutning på gatan just här men på andra sidan Kungsgatan får vattnet uppförsbacke och det funkar ju inte, då kommer det tillbaka.
 
Jag har försökt syfta in hur högt vattnet står i vår lägenhet innan det börjar rinna ut i Skurholmsfjärden, jag ska säga, det blir till att simma, tur att man tagit simborgarmärke.
 
Jag förstår vår herre, han är väl less på oss, men planeringen, har han tänkt göra rent, ska alla bort? Att dränka oss är ju ett grovt verktyg, det tar ju hött och mött alla stryker ju med, till och med jag som aldrig gjort en fluga nåt ont, jo det har jag nog, men räknas det? Nu fick jag något att fundera på.
 
Medan jag funderar stiger vattnet men än går vi i strumplästen här hemma utan att bli våt om fötterna. Nu har jag kommit på att det går nog inte så fort, man hinner planera drunkningen så man är prydligt klädd.
 
Hans, snart frisk från förkylningen.
 


Inga kommentarer: