onsdag 14 november 2012

Fars dag.


 
På söndag var det farsdag och visst fick jag blommor, vem vet jag kanske har varit en bra far, eller nu kanske jag drar för stora växlar på att jag fått blommor, dom är väluppfostrade i min familj och där ingår att man skickar blommor på fars dag. Nu ska man ju inte börja dissikera varför man får blommor, man ska tacka och ta emot och vara glad, vilket jag nu är.
 
Nä nu ska här inte vara några glädjeyttringar mer, jag är sjuk fortfarande! Om det vore någon annan skulle jag inte vara förvånad för det är en elak förkylning vi har, men just jag som är frisk och stark i vanliga fall hur har den kunnat bryta ned mig! Min fru som blev sjuk före mig fick ett återfall i går just när hon började se frisk ut, så hon har haft en dålig natt, bland annat har hon förfärligt ont i ett öra så imorse åkte vi till vårdcentralen, och se där, hon har fått ett hål i trummhinnan som tydligen har samband med förkylningen så nu har hon fått penicillin som hon börjat knapra på. Därmed får vi hoppas att hon blir bra.
 
 Hon kanske har bättre framtidsutsikter än jag, men det unnar jag henne, jag är inte lika viktig för världshistorien som hon, dessutom måste hon bli frisk så hon orkar vårda mig, innan återfallet var det hon som bar mig på sina armar mellan datorn och teven, nu måste jag gå själv, inte roligt.
 
Det kanske finns dom som tycker att jag klagar mycket, men meddela i så fall namn och adress så ska jag komma och hosta på er så ni själva får känna hur det är att vara angripen av en sådan farsot.
 
Hans, som fått ömma magmuskler av hostandet.


Inga kommentarer: