onsdag 7 november 2012

Elände.

Utsikt från vårt köksfönster.
 
Det är inte för att skryta med vår utsikt som jag visar den här bilden utan för att visa att vi har fått snö, det snöade intensivt i morse när jag vaknade men nu har det slutat, så därför får vi nog inte mer än en halv centimeter i dag. Det är ju inte sådana mängder så jag rusar upp på vinden och sliter ut skidorna ur förrådet.
 
Det ända som man kan läsa ut av den här väderstudien är att vintern är på gång, men den här snön kommer knappast att ligga kvar. Detta utlåtande kommer sig inte av att jag tagit en kurs i metrologi, utan att jag på grund av ett långt liv skaffat mig en stor erfarenhet om det mesta.
 
Om någon känner att hen vill tycka synd om mig så är det läge till det nu, jag är nämligen svårt sjuk! Det började med att min fru snorade lite smått i fredags, det visade sig att hon åkt på en förkylning som ökade fram till söndag för att sedan sakta förbättras, mycke sakta, hon är inte frisk än. Nu kommer det viktiga, jag trodde det var en sjukdom som bara drabbade svaga människor men tro det eller inte, på tisdag drabbades jag! Naturligtvis var jag övertygad om att det bara var ett försök av bacillerna att hugga klorna i mig, men så var det inte. Nu är jag riktigt förkyld, näsan är röd och misshandlad av alla snytningarna, jag har huvudvärk och känner mig risig.
 
Otur att min fru också är sjuk så att hon inte orkar vårda mig på ett kärleksfullt sätt, då hade det känts som om jag fått valuta för mina uppoffringar under tiden hon varit sjuk, men sånt är livet, inte rättvist.
 
Hans, som skriver på ett nedsnorat tangentbord.
 


Inga kommentarer: