söndag 11 november 2012

Farsdag.

Farsdagsblomma.
 
Ja så ser den ut, en av de blommor som jag fått i dag, jag får väl påpeka att det inte är ett av de bättre fotografier jag tagit men det har också en förklaring, som jag sa i sista bloggen så är jag sjuk, efter en vecka är jag inte märkbart bättre. Jag antar att dom flesta kan föreställa sig svårigheten att ta konstnärliga fotografier när man på grund av en förkylning som gjort kroppen orkeslös ska försöka hålla kameran stilla samtidigt som man ställer in fokus med hjälp av vattniga ögon och darrande fingrar.
 
Annars har det varit en bra dag, vi avsade oss alla tänkta besök på grund av smittorisken, då menar jag inte att jag skulle bli mer nedsmittad av något utan jag skulle nog kunna tänka mig att smitta ned min värsta ovän, till och med någon som jag inte gillar så där hemskt mycke, men därifrån och till att nysa baciller på familjemedlemmar är steget långt.
 
Nu är klockan 17,35 så jag har snart överlevt en dag till. I morgon är jag frisk, det sa jag i och för sig i går och i förrgår också men någon dag kommer det att stämma och då blir det kul att säga: vad var det jag sa?
 
Hans, som inte klagar i onödan, enligt eget tycke i alla fall. Ni behöver inte ta upp frågan med min fru.

Inga kommentarer: