torsdag 18 april 2013

Vårregn.

Det regnar på Stationsgatan.

Det har regnat nästan hela dagen i dag, men inte strax före lunch då det blev ett par timmars uppehåll, det är jag helt säker på eftersom jag just då cyklade till kolonilotten och tillbaka och fick inte en enda regndroppe på mig. Vad jag däremot fick var väldigt ont i ändan, jag fattar inte varför, det brukar ju vara en företeelse som man får uppleva första gången man cyklar efter ett långt uppehåll, jag cyklade faktiskt i går, är det ett långt uppehåll? Vi får se, upprepas det så får jag börja springa dit i stället, men det är klart då får jag nog ont i resten av kroppen.

Det är inte något väder som man får vårkänslor av precis, men det finns en fördel med skitväder, det kan inte bli mycket sämre. På kolonilotten ligger snödrivorna kvar, till och med på altangolvet är det en halvmeter snö, jag började skotta lite men kom sedan på att det var ett onödigt slit. Jag har inte skottat på hela vintern så att börja nu när snön är borta på altanen om två dagar och på resten tomten säkert om en till två veckor är bara dumt, dessutom vid min ålder livsfarligt.

Annars var det lugnt och skönt på kolonilottoområdet, inte ens mina grannar är så tokiga så dom åker ut dit i detta väder så efter att ha njutit av tystnaden en stund så kastade jag mig upp på cykeln och drog hemåt. Jag är lite otränad och startade lite för snabbt så när jag skulle sega mig uppför Malmuddsviadukten tog orkan slut, men med ben som kändes som kokt spagetti och en envishet som inte är av denna världen klarade jag mig ända hem och det utan att kliva av cykeln en enda gång och promenera.

Hans, som sitter och vilar sina långa ben.


Inga kommentarer: