måndag 29 april 2013

Surströmming.

Så ser en burk surströmming ut.
 
Jag råkade få syn på en film som handlade om surströmming, en reklamfilm trodde jag innan jag sett filmen, nu har jag sett den, reklam, nja jag vet inte.
Men jag bestämde mig för att lägga upp den här så får var och en avgöra vad den gör reklam för, jag tyckte inte när jag sett den att det var reklam för surströmmingsätande. Om man å andra sidan hör till den minoritet som inte tycker om surströmming så kan man nog se den som en reklamfilm för att man inte ska ändra uppfattnin och börja gilla strömmingarna.
 
Burken är ju vacker, dessutom luktar den inte illa, inte gott heller, burken alltså, innan man öppnat den i alla fall. Det är nog inte så mycket annan mat som det råder så delade meningar om smaken och lukten som surströmming, har man aldrig ätit den så är lukten bara vedervärdig, tycker man om den så gör bara lukten att man knappt kan vänta till dess burken är öppen innan man börjar med en första strömming.
 
Nu lägger jag in adressen till filmen:
 
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=19-tQu0_vE0

Adressen har varit lite krånglig att klicka på, ibland blir det en film, ibland inte.
Men om det strular så kopiera adressen och lägg in den på någon söksida.

Hans, som gillar surströmming.

 

Inga kommentarer: