tisdag 9 april 2013

Hjälmbekymmer.


I dag cyklade jag för första gången i år, det var när jag skulle gå ut på min motionsrunda som jag tänkte...gå, det verkar trist, men så kom jag på att jag har ju en cykel, varför inte använda den innan den självdör för att den tror att jag har övergivit den.

Så det var bara att hämta hjälmen, ta ut cykeln från vinterförvaringen och ge sig iväg. Jag hade inte hunnit många meter innan jag kom på... varför går jag när jag vill ha motion, det är ju mycket roligare att cykla! En sak var inte bra, vi har ju nollgradigt i dom här trakterna vid den här tiden, det är ju hål i en cykelhjälm, varför vet jag inte, kanske för att det inte ska bli för kvalmigt för frisyren? Man har väl inte tänkt att den ska användas när det är nollgradigt ute.

I alla fall, det drog kallt genom lufthålen i hjälmen, håret frös, men annars var det bra, nästa gång ska jag ta en mössa under hjälmen, tänkte jag, när jag cyklade, när jag kom hem provade jag alla mössor jag har, alla passade men hjälmen gick inte att få på utanpå mössorna och att ha mössan utanpå hjälmen är ju lika svårt och dessutom ser det lite löjligt ut.

Nu har jag problem! Ska jag vänta med cyklingen till efter midsommar, eller ska jag cykla med hjälm med inbyggd ventilation och frysa skallen av mig, goda råd efterlyses. Till dess att jag fått in några tips kommer jag att sitta hemma och tjura, varför är det alltid så besvärligt att komma sig ut för att motionera, hur bestämd man än är så kommer det saker emellan så man hellre stannar hemma.

Hans, som väntar på sommaren.

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Köp en sån där motorcykehjälm. De är jättevarma!! :)
Kram E.

Hansinga sa...

Tack för tipset men för att det inte ska se överdrivet ut bör jag köpa en motorcykel till hjälmen, det blir dyrt. Jag funderar på saken.
Pappa