söndag 31 mars 2013

Koll på kolonilotten.

Spår i snön.
 
I ett vårvinterväder som inte kan vara bättre åkte vi i dag till kolonilotten. Man kanske tror att där är väldigt tomt vintertid, det är det inte. Kolonister kryllade det inte av trots det fantastiska vädret, men liv och rörelse verkar det vara om man ser på spåren i snön.
 
Det verkar vara mycket harar på koloniområdet, spåren efter dom är i majoritet bland några få råttspår och lite fåglar, sist vi var här hade en skata hoppat omkring på altanen. Jag är inte en sådan spårare att jag såg på spåren att det var en skata, det kunde lika gärna varit en kråka eller någon annan fågel i den storleken men eftersom jag såg en skata sitta på taket hos grannen så fick hon skulden för dom spåren.
 
Skulden och skulden förresten, varför ska jag skuldbelägga en stackars skata för att hon hoppat i snön, det är klart att visst är det lite stillsamt vackert med ett orört snötäcke men så egennyttig är jag inte så inte fåglarna också får ta sig en promenad på vår kolonilott.
 
Nu kan jag inte skylla alla spår på harar, möss och skator, skidspåren som syns tillexempel är dom oskyldiga till, där är Stefan den skyldige, trots att vi erbjöd honom att åka bil med oss så tyckte han, och med all rätt, att det var sportigare att åka skidor när han skulle hälsa på oss på kolonin.
 
Hans, lite solbrunare och tröttare efter dagens äventyr.
 


Inga kommentarer: