måndag 4 mars 2013

Nu börjas det.


I dag har vi köpt några sticklingar, vi har också satt lite frön, man får  vårkänslor trots att vi har minus tolv grader, ute förståss, här inne är det plus 22, det är lite för varmt men det är vad vi är vana vid så det får ingen ändra på.

Dom här två lådorna kommer nog att utökas så man kan slösa med plantor när det är dags att plantera ut dom i rabatter och blombänkar på vår kolonilott. Det är dit dom ska, och det blir fler med tiden, jag vet hur det brukar vara innan den sjunde juni, det är då frostnätterna är över enligt hävd och erfarenhet, då har vi en hel del på altanen här i stan, om vi inte glömmer bort att vattna förståss.

Det är mest min fru som sköter om dom med vattning och annat pyssel, jag har i och för sig den viktigaste uppgiften, det sägs ju att man ska prata med sina blommor, det sköter jag. Fina vårkvällar om det inte är något bra på TV, så sätter jag mig på altanen med ett glas Whisky i handen och småpratar med blommorna, ju senare kvällen blir dess mer pratar jag med dom, man får aldrig några svar men ibland tycker jag att dom nickar när jag säger nåt ovanligt klokt.

Så trevligt kan livet vara i en lägenhet i stan, inte är det bara att stiga upp, dricka morgonkaffe, gå runt lite under dagen, lägga sig när man stängt av TVen,
sova och börja om nästat dag med att dricka morgonkaffe ......

Hans, som tycker att det var trevligare när man hade vårkänslor året om.


Inga kommentarer: