onsdag 5 november 2008

Filmrecension.





Eftersom jag har upplevt en ovanligt stressig början på veckan har jag inte offrat någon tid på bloggen. Men nu ska jag berätta att på söndag kväll var jag, Stefan, Ulf och Pia och såg James Bond, senaste filmen: Quantum of solace.


Nu är väl inte det så mycket att berätta jag tycker att det var den sämsta av alla Bondfilmer. Man har drivit aktiontemat så hårt att det var svårt att hänga med i svängarna, hela filmen var typ musikvideo med snabba klipp och bilder som snubblade över varandra, jag kanske är lite för gammal för den typen av film men jag tyckte det var svårt att veta vem som sköt på vem och varför. Nu var det kanske inte så viktigt för man visste ju vem som skulle vinna.


Filmen börjar med en biljakt och där sköt bovarna, eller vad dom var, minst 7000 skott sedan sköt Bond 5 skott och då körde bovarna över en brant och brann upp, klart. Sedan var det mest rörigt, och jag håller med en rececent som skrev "vad var handlingen egentligen". Det fanns inte ens någon Bondbrud, i alla fall ingen som man kunde peka ut och säga, hon var det.


Med andra ord om inte alla föstått det nu så rekommenderar jag inte filmen i alla fall inte om man är över femton år och det är jag.


Hans (F.d Bondfan.) (( läses Bånd och fan som beundrare))


Inga kommentarer: