måndag 24 november 2008

Markus

På söndag kl. 1300 gick jag till Smedjan för att kolla på en av våra idoler, inte direkt min idol utan jag ser det större, jag menar det är många i Sverige som har Markus Fagervall som idol.
Nu var han i alla fall i en av vår stads gallerior som heter Smedjan och prick klockan tretton gick jag dit, det var ingen Markus där men däremot några hundra andra människor. Jag kom inte in! Men efter att ha slingrat mig lite var jag i alla fall innanför dörren.
Det hände inget första tio minuterna men sedan började folk som stod längre fram skrika så jag tänkte nästan springa ut igen, men eftersom jag är lite trög hann jag inte det innan jag kom på att nu kom han, sångaren, isdansaren och mannen som satt Övertorneå på kartan. Jag måste vara ärlig och säga att jag såg honom inte, jo till sist när jag ställde mig på tå såg jag lite av hans hår, han hade en sån frisyr så det stod några tofsar rätt upp och dom såg jag.
Jag hade kameran med och när jag höll den så högt jag nådde så fick jag den här bilden, men Markus var nog i dålig form han blev så suddig på bilden. När jag tog första bilden hade alla andra fått samma idé så då blev det bara en bild på en massa armar med digitalkamera (tänk att alla har kamera nu för tiden) men efter tredje försöket lyckades jag, om man nu inte har så stora krav på lyckade fotgrafier.
Efter fotograferingen började han sjunga och då gick jag hem, men förstå i alla fall att det var en upplevelse, jag var ju med en fot inne i samma lokal som Markus Fagervall.
Hans, kändisfotograf!

Inga kommentarer: