lördag 15 november 2008

Luleå Basket.

Nu är vi en upplevelse rikare, för första gången har vi varit och tittat på en match i dambasket, (frånsett när vi för cirka tjugo år sedan såg vår dotter spela en match som slutade med en vrickad fot som med tiden stoppade hennes eventuella karriär inom dambasketen.)

Anledningen till denna upplevelse var att jag i ett lotteri vann en och enhalv biljett till matchen mellan Luleå Basket och Eskilstuna, så för förtio kronor fick jag och min fru se matchen.

Det var ju kul! Man kan inte säga att det var spännande eftersom Luleå var så mycket bättre, 83-54! Eftersom vi inte ens kan reglerna ordentligt vågade vi inte prata så högt om anledningen till avblåsningar och straffar men vi anammade ett vinnande koncept, när resten av publiken applåderade eller buade så gjorde vi det också, på det sättet verkade vi proffsigare än vi var. (var, för att lite mer vet vi nu)

Det var roligt att Luleå vann även om detta enligt initsierade var självklart eftersom Luleå ligger trea i tabellen med samma poäng som ledande Telge, medan Eskilstuna ligger sist med noll poäng.

Jag började tycka lite synd om Eskilstuna men när jag viskade( man vågar inte säga sånt högt i en hemmamatch) det till min fru fick jag en blick som helt klart avslöjade vem som är mest patriotisk av oss två.

Vi fick lite mersmak men man är lat också så vi får se om det blir någon mer i år.

Hans, en av 800 åskådare.

Inga kommentarer: