söndag 2 november 2008

Vintervarning.



För första gången i höst (det gäller i Luleå, ute på landet där lantisarna bor har det kanske snöat tidigare) var det snö på gatorna när jag vaknade, asfalten blev vitare. Nu skiner solen och det är minus 0,2 grader så jag misstänker att det blitt vitt inte är beständigt så det blir nog grått igen.

Vi har i alla fall kollat underlaget, inte genom att åka skidor men vi har i rask takt gått runt Skurholmsfjärden, det är en gång och cykelväg som heter Hälsans Stig, Blodomloppet, Russinvägen, mm. Jag minns inte vilket som är det officiella, jag förstår inte heller vad Russinvägen syftar på? Alla som går där är väl inte skrynkliga.

Hans. Nymotionerad.

3 kommentarer:

Elisabeth sa...

Russin är ju också väldigt söta... Det kanske är det som syftas på?!

Gu, va´ gullliga kommentarer jag skriver då... med tanke på den vi fick... hmmmpf... ;)

Hansinga sa...

På tal om gulliga kommentarer (det var den) hur gulligt är det att ge sin gamla far dåligt samvete?
Puss pappa.

Elisabeth sa...

Man får vad man förtjänar ibland... ;)