lördag 11 april 2009

Äntligen Påsk!













Det lyckades med påskriset! Alla ser väl att det är musöron på riset, jag slapp knöla in det i micron, om någon som kanske hämtade hem ris senare än jag provat micromognad kan väl han eller hon skriva i en kommentar och berätta om löven blev gröna eller bruna.
Äggkorgen som jag fotat står mitt på Nytorget här i Luleå, den är riktigt snyggt, det man är överraskad över är att äggen får vara ifred för marodörer men det är ju bra.

Jag skrev äntligen påsk men jag vet inte varför, som pensionär har det inte så stor betydelse om det är helg eller vardag, i och för sig har vi sovmorgon alla helger, (till vardags stiger vi upp halv sju) och det är skönt men nästa kväll är jag nästan oanständigt pigg och då blir det sent så det jämnar ut sig.

I går långfredag var här busväder med snö hela dagen så vi var inne nästan till hundra procent, Inga, Stefan och jag roade oss med att tävla i att spela Mahjongg och Clicks på Stefans dator, jag vann inte så det var inge kul, ja det var kul till dess att vi spelat färdigt och Inga vunnit överlägset.
Hans, uppäggad.

Inga kommentarer: