onsdag 15 april 2009

Tänder.










Titeln i dag betyder inte att jag tänder på något speciellt utan att jag har varit till tandläkaren. Bilderna visar hur jag såg ut före och efter tandläkarbesöket! Jag gick dit på egen begäran för att jag bitit sönder en tand, det var på intet sätt akut eftersom tanden tidigare var rotfylld så jag har inte ont av den men den blev lite sämre att tugga med och den är inte vacker.

I alla fall så sa jag till att det behövdes ingen undersökning utan det var en tand som gällde och att den ska inte offras så mycket tid på utan bara snyggas till på enklaste och naturligtvis billigaste sätt.

Jag blev övertalad till annat, undersökning och röntgen på alla tänder, en ny tid och ett kostnadsförslag på drygt niotusen kronor! Därav den ledsna minen på fotot, jag som tänkt att köpa en ny dvd-spelare, jag föreslog till min fru att jag skulle strunta i tänderna och köpa dvd men hon fick mig på andra tankar genaom att ifrågasätta mitt förstånd, nu hade jag inte tänkt att jag skulle göra så men jag ville se vad reaktionen skulle bli, den blev som jag trodde och om två veckor sitter jag i tandläkarstolen och gapar.

Hans, på väg mot ett glänsande grin.

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Hutlöst!! Övertala en fattig pensionär på det viset! Jag tycker också att tanden är viktigare än en dvd-spelare, men tandläkaren borde skämmas att ta ut ett sånt pris! Såg han ut att skämmas?

Jag ska be Thomas vinna på tipset och så ska jag betala din tand sedan!

Kram E.

Hansinga sa...

Nä, tandläkaren verkade inte skämmas men jag måste säga till hans försvar att han slutade sin övertalning med att säga: du är min chef så du bestämmer. Ang Thomas tips, tack för erbjudandet men jag köper triss och kommer att vinna!
Kram tillbaka, pappa.