torsdag 30 april 2009

Hamnkranen.

Nu är jag upprörd, Luleå kommun tänker riva kranen! Hur kan man bara komma på en så idiotisk idé? Den har stått där så länge jag minns, jag vet inte när den kom på plats men jag är hemskt gammal så nog har den funnits länge där, den är ju snygg också speciellt under den mörka halvan av året när belysningen är tänd.
Nu måste alla som läser det här skriva på listan som finns på FaceBook i protest mot beslutet: http://www.namninsamling.se/index.php
Det är många insändare i tidningarna från dom som vill ha den kvar, en ung tjej skrev "Kranen måste vara kvar, jag hittar inte hem annars" det var lite underfyndigt hon menade nog mer med det än vad man tror vid första läsningen.
Det finns många idiotiska anledningar för att den ska rivas, bland annat att den kan ramla sönder på någon som är under,jag tror nog att det finns större risker för folk. Ett annat uttalande säger att den blir för dyr att underhålla för att i nästa ögonblick trösta oss med att man kanske kan tänka sig att sätta upp något annat som påminner om hamnepoken i Luleå! Man påstår också att det blir så dyrt med belysningen, glödlampor kastas sönder och måste bytas, men hallå, glödlampor är ute, det finns flera andra sätt att ha belysning på kranen som är billigare i drift, håller nästan hur länge som helst och dessutom är svårare att sabotera.
Så nu måste vi protestera, i morgon första maj kl. 14,00 ska alla som vill ha kranen kvar samlas vid den.
Så sätt igång nu kommunen, rusta upp kranen den hör till Södra hamnen i Luleå.
Hans, som manifesterar i morgon vid kranen.

Inga kommentarer: