tisdag 14 april 2009

Cykeltur.

Ja nu har jag cyklat för första gången i år, det var solen som fick mig att ta det beslutet plus att alla vägar äntligen är snöfria, det var skönt att cykla ut till kolonilotten och det blir förmodligen inte sista gången i år. På ditvägen hade jag solen i ansiktet och nordanvinden i ryggen och då kändes det som om jag hade jättebra kondis men ur den villfarelsen togs jag brutalt när det var omvända förhållanden på hemvägen, men hem måste man och det gick väl bra men lite trött var jag innan jag fick ställa in cykeln i cykelförrådet. Som ni ser på bilden var det inga problem med cykelställ, man kan säga att man kunde parkera rätt så mycket cyklar i det cykelstället.

Påsken har för övrigt förflutit lugnt, man kan väl säga att vi haft skitväder ända till på annandagen då det var det bästa vårdagen i år med strålande sol och nästan ingen vind, i dag började det bra men nu har det mulnat igen lite och nordanvinden är sval.

På påskdagen var ett par barn med egna barn(så kallade barnbarn) på besök, för att slippa äta mer påskmat åt vi palt vilket jag tror att alla gillade, Tobias kom lite tidigare för att lära sig palttillverkningen, han hade med sig sin tillfälligtvis anställda sekreterare, tillika moder, som antecknade ingredienser så mycket hon hann. Det blir förmodligen paltkalas i Uppsala med tiden.

Hans, lite ont i ändan efter cykelsadeln.

Inga kommentarer: