torsdag 3 december 2009

Julfest.

Kören i Luleås Centrala PRO-förening.

Nu har vi varit på julfest i proföreningens regi, det var en trevlig eftermiddag som började med att vår ordförande Jan-Erik Åhman hälsade oss välkomna därefter sjöng kören några sånger, jag är ingen sångexpert men jag tycker att dom är rätt så bra nuförtiden.

Sedan fick vi kasta oss över risgrynsgröten, inte bokstavligen men vi fick gå fram till grötgrytorna och hämta gröt, skinksmörgåsar fanns på borden liksom mjölk till gröten. Allt var väldigt gott och rikligt tilltaget så dom som inte blev mätta fick nog skylla sig själva.

Efter gröten blev det underhållning av Uno Lindström, en man som spelade dragspel och sjöng så det började spritta lite smått i benen, det hade varit kul med dans till dom bitarna men om det blivit så hade man förmodligen dansat ihjäl sig eftersom kvinnoöverskottet på pro-mötena är väldigt stort. Det har ju en naturlig förklaring eftersom kvinnor lever längre än män, vad det sedan beror på vet jag inte men har en teori om, jag tror att det beror på att dom flesta män dör av att dom arbetat så hårt medan kvinnorna bara gått hemma och skrotat, men vad vet jag.

Sedan Uno (jag blev Uno med honom eftersom vi satt skuldra vid skuldra under grötätandet, dessutom är han gift med en kvinna från Smedsbyn som är min födelseort) spelat färdigt blev det kaffe med julstjärna och efter det lotteridragning (vi hade köpt lotter när vi kom dit.) Jag vann en dvd-film som jag ska se vid lämpligt tillfälle, Inga vann inget men hon blev väl inte allt för ledsen för det. Så gick vi hem.

Hans, nöjd och mätt.








Inga kommentarer: