onsdag 16 december 2009

Luleå.

I kuriren i dag!

I artikeln står det att "Luleåborna tycker att de har det bra - de är mer nöjda med sin hemort än genomsnittet". Vid en undersökning som SCB gjort två gånger under 2009 har Luleåborna gett Luleå 84 poäng vilket är över genomsnittet, närmaste kommun har 64 poäng. Jag får väl säga att jag håller med, Luleå är rätt så bra tycker jag även om jag inte tänkt så mycket på det, men det kanske är ett bevis på att det är bra man tänker nog mer på saker som inte fungerar.

Så nu är det bara att flytta hit för er som är missnöjda med er kommun, nä förresten kom inte, ni kanske drar med er ert missnöje till oss.
I övrigt är det mer juligt nu än det varit på sista tiden och då menar jag inte julgranar och juleljus utan vädret, vi har just nu 16-minus på vår termometer och har dessutom ett par cm snö så nu är det vitt,vitt, vitt på gator och torg. Trevligt.

Min fru är ute på stan och shoppar och för att inte känna mig ensam och övergiven har jag satt på en julskiva så just nu spelas Stilla Natt i bakgrunden. Det är lite speciellt med juletid tycker jag, dom flesta blir liksom snällare och vänligare, kanske inte jag, man kan inte bli hur snäll som helst då blir man mesig.

Nu är det en vecka till dess vår lilla familj tredubblas vilket förmodligen kommer att märkas, hoppas jag, vi behöver nog ryckas upp lite så vi inte stagnerar helt, så ni är välkommna.

Hans, julfridfull.



1 kommentar:

Elisabeth sa...

Tackar! Vi ser fram emot att komma upp och ruska om er tillvaro!! :)

Kram E.