tisdag 22 december 2009

Titta det snöar.

Snö över Luleå.

Nu har vi fått snö så nu ska det väl vara slut på gnället om att vi inte har snö, och snart är det jul. Jag har inte deltagit i det gnällandet jag tycker det är rätt så skönt att gå på barmark, och så har det varit hela hösten med några dyngslånga avbrott i form av lite snö som tinat bort.

Men i går kom det, och vad det kom, det började redan på natten och ökade bara så när det var som värst såg jag knappt vår underbara utsikt som är parkeringshuset Karpen på andra sidan gatan. Vår utsikt är inte dum även om folk som ser den för första gången tycker lite synd om oss för att vi ser rakt in i ett parkeringshus, men jag tycker det är omväxlande, det kommer nya bilar hela tiden, det är omväxlande att sitta vid köksfönstret och kolla, Volvo, Mersa, oidentifierad japanare, kanske en ford för att inte säga Saab, dom blir väl snart unika och då kommer nog dom som tyckte vi har eländig utsikt och vill kolla.

Jag har tänkt på en sak, bra utsikt ser man ju inte så länge, har man sett den ett par år så står man väl inte och glor på den allt för ofta, men det är klart det är kul att visa den för oss stackare som bara har ett parkeringshus.

Jag kom ifrån ämnet, nu har vi snö så det räcker för flera julhelger men det verkar inte ha förstånd att sluta, det lär ska fortsätta över helgen enligt väderlekstjänsten och jag tror på dom enligt mitt tycke är dom rätt så pricksäkra i sina profeterier. Dom flesta tycker ju inte det så det kanske är därför jag tror på dom jag är nog lite tvärsemot ibland.

Hans, som provplumsat i snön.




Inga kommentarer: