söndag 18 juli 2010

Medeltiden.

Alex lär sig skjuta pilbåge.

Ja det blev att leva i medeltiden hela fredag, det var rätt så intressant, många var klädda i medeltidskläder dock inte vi, jag har rätt så gamla kläder men inte från medeltiden, bara gamla.
Barnen var väldigt moderna med t-shirt som inköpts på Luleå marknad dagen före så dom var långt från medeltiden, i kläder inte i själen, dom verkade anpassa sig snabbt.

Ska man klaga på något så var det maten som vi köpte, det var inte medeltidsmat, men den var dyr och absolut inte värt sitt pris så den hade vi mått bättre av att inte stoppa i oss.

Men i övrigt roade vi oss med att titta på medeltidsklädda människor, riddare som slogs med svärd så att det dammade från rustningarna, sedan dog dom på löpande band. En grej som jag tyckte såg lite löjlig ut var att om någon fick ett svärdshugg i benet så gick dom ned på knä och fortsatte att fäkta, dom hade inte en chans. Men vad vet jag det kanske var så på medeltiden och alternativet var kanske att dom blev ihjälslagna även om dom inte spjärnade emot och då är det kanske en chans att kämpa även om dom var halvdöda. Jag för min del skulle då legat ned och vrålat om någon hackat av mig ett ben med ett gammalt rostigt svärd.

Vi var där nästan hela dagen och jag för min del tyckte att det var värt att leva en dag i medeltiden, våra sommarfåglar som var med var lite uttråkade ibland men sedan hände det något och då kvicknade dom till.

För övrigt har det varit bra väder till i går då det var mulet hela dagen och några droppar regn då och då, i dag var det mulet till att börja med men jag och pojkarna åkte ut till kolonilotten där det var uppehåll omväxlande med störtskurar på en minut men om man var snabb hann man in i stugan utan att bli allt för blöt

Nu väntar vi på att föräldrarna till våra semestrande barnbarn ska komma hit, dom är i faggorna, det ska bli skönt att få lägga över ansvaret till dom som är vana, för nog känns det som ett ansvar minsann, men vi har klarat av det.

Som synes blir det inte mycket tid över till bloggande, eller också kanske det är så att det blir mindre tid över för det sommartid även utan barnbarn.

Hans, som ser att tangentbordet behöver dammas av.

Inga kommentarer: