torsdag 1 juli 2010

Hatobjekt!

Fåret Frank.

Nå nu tog jag i, inte hatar jag fåret jag tycker bara det är fånigt. Jag undrar vem som kommit på att man ska frestas att anlita tele 2 för att dom visar upp ett får som kan prata och gå på två ben. Som alla vet heter fåret Frank, förmodligen för att få det mer mänskligt, jag förmodar att det symboliserar deras kunder.

Visst ser Frank enfaldig ut? Se på leendet och tandställningen, för att inte tala om dom utstående öronen och ögonen som tittar åt var sitt håll. Nu rår ju inte fårstackaren för att han ser ut som ett får men måste han ställa upp i en reklamkampanj som nästan hela befolkningen ser antingen dom vill eller inte.

Jag tycker Frank är ett typiskt mobboffer, en mobbningsoffensiv som jag nu startar med parollen "vi vill inte se dig fler gånger".

Kära Frank dra dig tillbaka, flytta utomlands, gräv ner dig, gå upp i rök, gör vad du vill bara vi slipper se dig. Jag har snart nött upp fjärrkontrollen för att byta kanal när du dyker upp.

Jag vet att du har en del som vill ha dig kvar men det kan jag inte ta hänsyn till, du ska bort, jag vill inte se ditt ointelligenta ansikte mer, kan man kalla en fårskalle för ansikte förresten, jag tvivlar.

Nu mår jag mycket bättre när jag har fått spy ut min galla över ett får som aldrig skulle fått födas eller i alla fall efter födelse placerats i ett rum utan fönster och aldrig fått komma ut.Riktiga får tycker inte heller om dig.

Hans, får är inte ens goda kokta.

1 kommentar:

Elisabeth sa...

cheap to be sheep... billigt att vara får... Därför har de ett får förstår du. :)

Så det finns en tanke bakom, men jag håller med dig om att det är otroligt fåniga reklamfilmer!

Kram E.