måndag 28 juni 2010

Midsommaraftonen forts.

Statsparken i Luleå.


Så har då Midsommarhelgen passerat  med full fart, jag lovade ju att jag skulle komma tillbaka och avslöja vad som hände senare på midsommaraftonen, det är fort gjort, det hände ingenting.

Nu låter det kanske som om vi hade en otroligt händelselös och kanske till och med tråkig midsommarafton, så var det inte men det hände ingenting spektakulärt som ger stora rubriker, ingen dansade på borden, kanske beroende på att vi när vi kommit till den timmen då dans eventuellt kunde förekommit så satt vi vid ett glasbord, väger man då som jag åttioåtta kilo så verkar bordsdans äventyrligt.

Vi hade däremot en trevlig kväll i som man brukar säga "i goda vänners sällskap", vi åt gott(säger jag även om jag var lite inblandad i matlagningen), drack lagomt, i alla fall var det ingen som drack för mycket, så kvällen förflöt lugnt.

Midsommardagen var vi på promenad i det vackra vädret och kollade på blommor och blad i bland annat Stadsparken, det är en fin park som inte blivit sämre av att Systemet som låg i närheten flyttat en bra bit bort och med det a-lagarna som tidigare hade sina fester i Stadsparken. Nu har dom i och för sig aldrig stört mig men det är bara eländigt att se dom.

På söndag cyklade vi iväg till till Bryggargatan 3 där vi satt i lä i ett hörn av tomten och åt silltårta med kaffe. Lä i ett hörn kommer sig av att det har blåst kraftigt och kallt hela helgen, så även på söndag, i övrigt har vi haft soligt och fint.

Hans, som förmodligen snart åker till kolonilotten trots att den kyliga vinden fortsätter, men det är ju sol.

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Jag är besviken.... som jag väntat på bilderna av bordsdansen.

Jaja, det blir väl fler partyn kan jag tro! Den som väntar på något gott... :)

Kram E.