fredag 25 juni 2010

Midsommarafon.

Vid Skurholmsfjärden.

Nu är jag hemma efter en cykeltur tur och retur till kolonilotten, vi var där i går för att göra allt klart så vi inte behövde åka dit under midsommar, på hemväg sa jag till min fru,"vet du vad vi glömde", hon hade ingen aning så jag avslöjade att vi inte vattnat en droppe i trädgårdslandet där det mesta just nu kommit upp, en del av dom nyuppkomna är väl så där en par millimeter höga, med andra ord väldigt känsliga för torka.

Det var anledningen till att jag tog cykeln dit i morse, så nu är det vattnat. Cykelfärden var för övrigt gudomligt skön, nästan ingen vind strålande sol och en vacker natur. Jag tog det lugnt, stannade och fotograferade vackra vyer, (se bl.a ovan) och led inte speciellt mycket av dom nära en och enhalv milen (tur och retur).

På hemvägen mötte jag en ung kurvig (inte blondin snarare råttfärgad) kvinna, som gick mycket fort, stavarna gick som trumpinnar, där var det minnsann inte bara i fötterna det var gung. Angående hårfärgen kan jag ha fel, det var inte i huvudsak på håret mina ögon stannade längst.

Vi lagar mat just nu, vi får gäster i kväll, Inte så många, vi blir fyra med Doris och Bosse. Men nu blev vi fem, Stefan ringde och sa att han kommer också, annars skulle han enligt egen uppgift tillbringa kvällen med sin kompis Lena och några andra men i morse ringde Lena och sa att hon fått ont i maggen så det skulle inte bli av.

Eftersom vi förstår att vi är sista reserv vid helger(förutom jul, då kommer vi i första hand.) så får vi väl vara tacksamma att vi kom i fråga så vi sa att vi blev glada och att han var välkommen. Lite förberedda var vi, egna äventyr för honom vid större helger brukar skita sig.

Nu blir det inga problem för oss eftersom vi inte planerat några partnerbyten eller annat oanständigt beteende.

Halva dagen har nu gått så det här blir ingen blogg om midsommarafton utan mera om midsommaraftonens förmiddag, därför lovar jag att komma tillbaka och rapporterar om aftonen, vem vet det kanske blir dans på borden och sånt kul. Själv har jag slutat med bordsdans eftersom jag inte längre är så snabb i benen och kompenserar detta med längre steg, detta lämpar sig inte på bord, man kan ramla av.

Hans, nöjd med dagen än så länge. PS. klicka på bilden så blir den större och vackrare.DS.

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Jag hade önskat ett foto på den kurviga råttan också... :) Blev det bordsdans hoppas jag att du i alla fall var snabb med kameran, för det vore också kul att se.

Kram E.