lördag 5 juni 2010

Födelsedag.

Jag provar min bastumössa.


I dag fyller jag år! Hur mycket angår inte er men jag har uppnått mogen ålder, med råge. Jag har fått många presenter, av Ulf och Pia fick jag en mössa som man tydligen ska använda i bastun? Jag tycker att det är nog varmt utan mössa, men vad vet jag, det kanske ska vara varmare runt öronen än det varit tidigare. Jag tycker den är snygg! För att testa den lite tog jag på den och drog en repa på stan, det blåste en hel del så det var skönt för öronen, mina är rätt så stora så dom brukar fladdra när det blåser, icke i dag, dom låg tryggt och varmt under bastuluvan, tack Uffe. Folk jag mötte såg glada ut så det är tydligen en dag då dom flesta är på bra humör.

Av Elisabeth med fam. fick jag en livrem, den syns inte på bilden eftersom jag har den längre ner på kroppen än vad jag har mössan, men den är najs och har dessutom en uppgift som inte mössan har, den håller nämligen byxorna i en anständig höjd.

Jag har fått mer presenter också, Inga och Stefan har ordnat så jag har en ny MP3-spelare eftersom den som jag använt dom sista sextio åren pajat, jag är glad över en ny eftersom jag speciellt vintertid lyssnar väldigt mycket på talböcker. En bekant har gett mig blomstercheckar så jag kommer att hålla mig med blommer hela sommarn. Av Lilly och Börje fick jag trisslotter, tyvärr ingen vinst men det var kul att skrapa.

Sedan är det ett otal andra som uppvaktat också, inte kanske med presenter men med uppmuntrande gratulationshälsningar, ni som känner mig och inte skickat sådana, skäms, för evigt gå omkring och skäms.

Hans, ett år äldre än samma tid i fjol.

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Du i bastumössa... det var nog det gulligaste jag sett idag!!
Kram E.