lördag 12 juni 2010

Blomtjuvar.

Balkonglåda på staketet.

Nu har årets blomkamp börjat! Varje år sätter vi blommor i balkonglådor och hänger upp dom på staketet dels mot garageinfarten och även mot Stationsgatan, det är bostadsrättsföreningens blommor men vi planterar dom och sköter om dom. Varje år är det likadant, någon rycker upp en del av blommorna och slänger dom ut i gatan, kan någon förklara vad det är för mening med det?

Onsdag den nionde var årets utplantering, fredagen den elfte röck någon snorhyvel den första blomman, man har liksom lust att ge upp. Vi har fyra balkonglådor som vi planterar, i år blev det lite dyrare och mycket vackrare blommor i två av lådorna, dom har jag med erfarenhet av tidigare år plockat in varje kväll och ut igen på morgonen. I dom andra två är det lite enklare växter och mycket billigare så dom fick sitta kvar på staketet, det var från dessa två som en försvann, brottet begicks rätt så tidigt på kvällen, en granne såg när det hände så vi har ett bra signalement på tjuven så han ska få spö när jag får se honom.

Man undrar vad den har i huvudet som bara går in för att förstöra för andra helt främmande människor som dom inte ens vet vilka det är, förmodligen är dom helt hjärndöda.

Jag har en önskan som jag vill förmedla till tjuven: Må djävulen gnaga ditt tandkött så tänderna ramlar ned i halsen och kväver dig.

Hans, något upprörd.

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Jag kunde inte sagt det sista bättre själv!!! Bra rutet!
Kram E.