lördag 19 juni 2010

Bröllopsyra.

Nu är det för sent att ångra sig.


Ja så har vi gift bort Viktoria, det var inte så lätt, för mig. Det är så att jag har en fru som gillar kungligheter av den anledningen har hon suttit framför tvskärmen hela dagen, hon sitter faktiskt kvar än! Hon är helt eomottaglig för mina försök till konversation, Hon hör mig inte! Ibland hör hon att jag låter då säger hon sch, jag har en känsla av att jag inte existerar i hennes värld just nu.

Jag har också tittat på sammanvigningen, men inte mycket mer eftersom jag inte är så hemskt mycket för dom kungliga, inte för att jag har något emot dom rent personligen men jag förstår inte systemet, dom är ju inte ens kungliga. Jag har läst att den första kungen av Bernadotterna var en helt vanlig från början fattig fransos som gick ut i krig som han överlevde och blev general, han kanske var bra på att kriga eller också kanske han var den enda som blev kvar när kriget tog slut, vad vet jag.

Farsan till honom var en sorts enklare advokat som hjälpte folk med skrivelser som dom inte klarade själva, han hade säkert fullt upp eftersom vad jag förstår så fanns det rätt många på den tiden som varken kunde läsa eller skriva. Efter det har den släkten varit kungar i Sverige, från början var det noga att dom gifte sig med andra kungliga så det blev väl lite kungablod i deras ådror med tiden, men nu gifter dom sig med hött och mött så inte är det mycket kungligt blod kvar.

Nu tror någon kanske att jag tycker det är viktigt med kungligt blod, vad fånigt, dom har väl inget annat blod än vi. Vad jag menar är att dom som är för kungligheter menar ju att kungligt blod är viktigt, men herre gud nu är det ju så utblandat så det kan ju inte ha någon betydelse. En bra sak med utblandningen, om vi nu ska fortsätta med kungar, är att det blir mindre risk för inavel och en del dåliga gener utvecklas inte.

Jag har gjort en snabbkoll hos min numera rödögda fru, hon tittar fortfarande. Nu kanske någon undrar varför det varit en tung dag för mig, men ni måste fatta, allt kan inte stå still en hel dag, det är jag som får sköta markservicen, det vill säga: laga mat, mata min fru,( när hon inte ser på kungabröllop i tv äter hon själv) diska, torka, gå och handla och städa lägenheten. Där gick jag på en nit, städningen brukar utföras på fredagar men av någon anledning var det framskjutet till lördag när jag råkade var den ende tjänsgörande.

För övrigt regnar det just nu, det är bra för potatisen.

Hans, som såg en ljusglimt i allt elände.

Inga kommentarer: