lördag 31 juli 2010

Tjejidol.

Ballongerna är från ettårsdagen.

Det var länge sedan jag hade någon idol bland tjejer närmare bestämt cirka 40 år sedan och den idolen har jag sparat så henne har jag i min närhet varje dag. Nu är jag väl lite överårig för att skaffa mig tjejidol, i dagens läge blir det väl i så fall en tantidol! Men man ska inte ge upp hoppet, nu har jag en tjejidol!

Hon heter Nelly och är vårt senaste barnbarn, det är en allvarig liten dam som inte flamsar omkring hur som helst utan ser forskande på allt nytt som kommer i hennes väg, och mycket nytt blir det om man bara är ett år. Missförstå mig inte hon är inte sur, bara allvarlig, men då känns det ändå bättre när man får ett leende, om man inte smälter då är det något fel, jag tror inte ens att det spelar någon roll om man vaknat på fel sida.

Nu kanske någon tycker att det låter ensidigt att en gammal gubbe har en så ung idol, men så är det inte, jag är helt övertygad om att hon känner detsamma för mig, vi är så att säga på samma våglängd enligt vad jag förstått, ni kommer också att få höra det till leda när hon börjar prata.

Hans, som börjat gilla tjejer igen.

Inga kommentarer: