fredag 20 augusti 2010

Liten släktträff.

Pelle fotar fotografen.

Det var ingen stor släktträff, men överraskande, min yngre lillasyster ringde och sa att dom var på väg norrut och föreslog att vi skulle träffas när dom kommit lite närmare.

Nästa dag ringde jag och frågade var dom var, och då sa dom att vi har parkerat husbilen i Gäddvik, närmare kunde dom nästan inte komma så vi åkte dit.

Det är trevligt att träffas, dom bor ju hundra mil söderut så vi ses inte alltför ofta. Vi satt ute och fikade men så försvann  solen och då blev vi inbjudna att provsitta i deras husbil där det var varmt och skönt, det är länge sedan jag satt i en husbil, jag tror att det är trettio år sedan vi hyrde en husbil och körde runt lite grand, den bilen går inte att jämföra med dagens.

Efter ett tag gick Pelle ut för att laga mat till oss på sin födelsedagspresent, ett gasolkök. Han påstod att det var svag värme på köket när vi började gnöla om att vi var hungriga, det tror inte jag, han var säkert rädd om gasen så han drog på för lite, men klart blev det och nog var det gott, och nog blev vi mätta.

Efter maten var det inte stor idé att stanna kvar så efter några minuter åkte vi hem (minuterna för att jag har lärt mig när jag var liten att man ska inte börja springa omkring direkt när man ätit för då tror maten att den kommit i en hund).

Detta var i går, i dag åker dom söderut men först kom dom förbi till oss för att säga hej, jag undrade om dom hittar till oss eftersom det är något år sedan sist och Pelle sa att han hittar överallt för han har GPS i bilen, det är en otrolig apparat, han hittade verkligen nästan, och efter att jag sökt igen honom på stan och pekat lite hittade han ända fram.

Nu har vi pussat dom farväl och nästa stopp blir hos min och Vivis lillebror i Umeå, där är dom inte än, i alla fall om dom håller fartgränserna, men Umeborna jobbar visst till fem tror jag så det är ingen brådska. Det var i alla fall en rolig överraskning att dom kom så kör nu bara försiktigt så ni kommer hem också.

Hans, förståndig storebror.

Inga kommentarer: