måndag 27 september 2010

Frost.

Isigt.

Nu har frosten skördat alla blommor ute på kolonilotten, det är första natten med frost i år. Bilden föreställer ett tvättfat som vi lämnat utomhus med vatten i, det är naturligtvis is på vattnet. Jag skulle just hälla ut vattnet när jag fick se en fluga som åkte skridskor på isen! Eftersom jag redan hunnit lyfta fatet så åkte flugan omkull, det blev en våldsam vurpa och utgången blev för flugans del katastrofal, hon slog ihjäl sig!

Efter begravningen tömde jag tvättfatet på is och vatten, jag kände att jag inte skulle kunna se på fatet utan att få skuldkänslor. Sedan åkte jag hem för i dag, i morgon ska vi åka ut och riva upp alla frusna växter samt göra allt klart för vintern, så nu blir det lite längre mellan besöken, men besök blir det, man måste ju kolla läget.

Hans, något frostskadad.

Inga kommentarer: