måndag 20 september 2010

Valet.

Övergivna valstugor.

I går den nittonde september röstade vi i riksdagsval, kommunnalval och landstingsval, valaffischerna är nedtagna, det är bara häftstift och häftklammer kvar, dom har väl sparats till nästa val. Valfläsket som frikostigt delats ut till höger och vänster (eller kanske av höger och vänster) är förmodligen också slut om det inte saltats ned och sparats det också till nästa val.

Och vem vann då? Vad jag förstår blev det oavgjort, så man kan säga att ingen vann, Jag har också förstått att det inte var bra, nu kommer ingen att få igenom nånting, om man inte tar hjälp av SD vilket Gud förbjude.

Hur kan någon rösta på dom? Enligt min uppfattning så måste dom som lägger sin röst på SD vara enfaldigare än enfaldig, men det är klart det finns och har funnits korkskallar i alla tider det fanns ju dom som röstade fram Hitler också och följderna av det känner vi alla till, även om det finns dom som inte tror på det heller! Ett varningens ord till er som försöker få fram en ny Hitler, även om ni tror att det blir en bra tid för er eftersom ni enligt egen uppfattning är "ariska" så är det inte säkert att dom som kommit sig upp före er har samma uppfattning om er ras. Då är det för sent att ångra sig.

Nu tror jag inte det går så långt, men ni har slösat bort en röst på ingenting.

Hans, som röstat rätt och eftersom det blev oavgjort inte behöver upplysa er om jag vann eller förlorade.

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Bra skrivet, pappa!! Jag röstade också rätt, så du kan vara stolt!
Kram E. (som är lite dålig på att blogga själv just nu...)