torsdag 2 december 2010

Besök.

Boråsbrudar.

Nu har vi fått gäster från södra Sverige, det är våra favoritbrudar från dom trakterna, delvis kanske beroende på att vi inte känner så många till i dom krokarna, men även naturligtvis för att dom är rätt så gulliga.

Det var meningen att vi skulle åka till dom nu till helgen men nu har jag fått ett sjukintyg där det står att "Pga den genomförda operationen kan patienten ej företa den tidigare beställda resan". Klappat och klart, det är bara att stanna hemma.

Nu skulle jag inte åkt i alla fall, så korkad är jag inte men läkarintyget gör att vi får igen pengarna som vi betalat in så till våren kanske vi beställer en ny resa och åker dit.

Nu tyckte nog Nelly och hennes mamma att deras längtan blev för stor så i dag kom dom och ska stanna några dagar hos oss.
Det var ett bra beslut, vi blev väldigt glada, än så länge tror jag att Nelly glömmer oss efter varje gång vi träffas, eller kanske inte, det tar kort tid för oss att bli bekanta när dom kommer. Jag har en egen teori, hon känner på sig att vi har samma gener och hips vips så är vi kompisar.

Nu är det bara två månader innan jag är frisk (enligt praxis) så vi får hoppas det stämmer, lite bättre blir det men det går fortfarande med myrsteg.

Hans, som inte är så låg som det låter.

Inga kommentarer: