onsdag 29 december 2010

Kallt.

Inte skönt.


I dag var dagen när jag i enlighet med vad jag bestämt för några dagar sedan skulle börja med långa promenader för att återfå lite av min förlorade kondition. Den ambitionen gick över sedan jag tittat på termometern, tjugosju grader! Visst man kan klä sig, men näsan då? Det är inte snyggt med en blåfrusen näsa, dessutom har jag förlagt mina långkalsonger, min fru säger "du går inte ut utan långkalsonger" då blir jag ju inne, jag har ingen aning om var dom finns....

Jag kommer ihåg att jag skulle ta på dom vintern -73 när det var trettio grader kallt men upptäckte att jag förlagt dom, därför stannade jag inne den gången sedan har jag aldrig hittat igen dom. Om jag ska vara ärlig så gillar jag inte långkalsonger, jag tror inte jag använt sådana sedan jag gjorde rekryten! Mina långa slanka ben är numera härdade så dom lider inte av att få röra sig fritt inne i jeansen.

Varför har jag sådant motstånd mot långkalsingar då, jag vet inte, kanske för att dom sitter åt, eller för att dom är fula, eller kan det vara för att när man råkar gå in till någon som befinner sig i ett rum med vanlig normal rumstemperatur och man känner hur svetten börjar rinne nedför benen, då otrivs man.

Det är bra att jag inte hittar dom så jag har nåt att skylla på när dom kommer på tal. Så är mitt förhållande till långkalsonger, hellre stanna kvar inne i rumsvärmen än att dra på dom.

Hans, jag vet ,jag är lite knäpp ibland.

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Ja, du är allt lite knäpp du! ;)
Men jag gillar dig ändå! <3

Kram E.